Het bedrijf waar ik een vast dienstverband heb is onlangs overgenomen. Over een jaar verhuist onze afdeling naar een ander deel van het land. Gezien de reistijd aanzienlijk is (>3 uur) heb ik aangegeven bij mijn leidinggevende dat ik op zoek ga naar een andere uitdaging, een nieuwe baan dus.
Mijn leidinggevende gaf aan dat dit geen probleem is en dat ik tot die tijd indienst kan/mag blijven. Ik mag eventueel als ZZP'er bij mijn huidige werkgever komen werken voor de duur van een jaar tot de verhuizing. En de mogelijkheid bestaat ook nog om een dag minder te gaan werken zodat ik mijn eigen bedrijfje op kan starten. Een mooie kans dus.
Naast de vrijheid, zelfstandig zijn en een goed inkomen zijn er ook veel regeltjes, inschrijven KvK, VAR-verklaring etc. Ik twijfel dus nog wel een beetje... Wat is jullie ervaring? Even doorbijten, zaken op orde brengen en het is de moeite waard om als ZZP'er aan de slag te gaan?
Labels (tags): zzp
Permalink Reactie geplaatst door Karen Bresser on 18 maart 2010 at 2:09pm
Permalink Reactie geplaatst door Mirjam Vollering on 9 april 2010 at 10:54am
Carina Canoy heeft gereageerd op Mark Bassies ZZP nieuwsitem Samenwerking van ZP'ers in de cloud. Deel 5 van een real-lifeblog........
Mike Schenk posted a blog post
Fred Driessen heeft een status geplaatst